چین، بازار هدف آینده فولاد ایران

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه چین در آینده بازار هدف فولاد ایران خواهد بود، تصریح کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها توسط آمریکا، بازارهای اروپا هم هدف صادراتی فولاد ایران خواهند بود.

به گزارش” آوای صنعت ”،  امیر صباغ در رابطه با فرصت‌های صادراتی کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به کاهش تولید فولاد در چین، این کشور حتما بازار صادراتی آینده کشور ایران خواهد بود چراکه به هر حال، این کشور ۵۰ درصد مصرف فولاد دنیا را دارد و انتظار این است که در سال‌های آینده، این مصرف بیشتر هم بشود.

وی ادامه داد: بنابراین، با در نظر گرفتن افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ که صادرات فولاد به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید، قطعا بازار چین یک بازار عمده برای صادرات فولاد ایران است.

صباغ افزود: ما فکر می‌کنیم که امسال رشد تولید فولاد ادامه داشته باشد و طرح‌های جدید هم به مدار تولید می‌سد که همه این مسائل در کنار هم باعث خواهند شد که پتانسیل صادراتی ما افزایش پیدا کند و حتما اگر چین و کشورهای شرق آسیا واردکننده باشند، ما از این کشورها به عنوان بازار خود استفاده می‌کنیم .

به گفته وی  اگر آمریکا به برجام بازگردد و مسیر بانکی کشور باز شود، بازار اروپا هم برای صادرات فولاد کشور باز می‌شود و قطعا ما نیم‌نگاهی هم به بازارهای غرب و جنوب اروپا می‌توانیم داشته باشیم که قیمت‌های مناسبی دارند و می‌تواند هدف صادراتی ایران باشد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پایان تأکید کرد: هر کشوری که فولاد تولید می‌کند، با نگاه صنعتی شدن خود و یا تأمین زیرساخت‌های کشور خود به بازار فولاد نگاه می‌کند و قطعا، تأمین نیاز بازار داخلی در اولویت است و مازاد تولید آن محصول باید صادر شود.