تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش در صنعت فولاد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش و توسعه صنایع پائین دستی در صنعت فولاد و توسعه صنایع تبدیلی در منطقه را اولویت های مجموعه صمت استان در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش” آوای صنعت ”، حبیب امین زاده در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر، گفت: صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی کشور رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و در سال جهش تولید خروج از اقتصاد نفت محور، توسعه صادرات غیرنفتی و تولید محصولات صادراتی مهمترین اقدام عملیاتی جهادگران عرصه تولید و اقتصاد استان بوده است .

وی با اشاره به سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولادی شاهین بناب، گفت: یکی از اصول مجموعه صمت استان توجه به مزیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری براساس ظرفیت شهرستان های مختلف است و شهرستان بناب در زمینه صنایع فولادی و تبدیلی قابلیت های بالایی جهت توسعه دارد.

رئیس سازمان صمت استان از تحقق اهداف صادراتی در 11 ماهه سال جهش تولید خبر داد و اظهار کرد: علیرغم شیوع بیماری کرونا ، محدودیت های مرزی و تحریم های ظالمانه به همت بخش خصوصی توانمندمان میانگین آمار صادراتی استان ارتقاء یافته و رشد آن از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی با اعلام این‌که سازمان صمت استان همراه فعالین تجاری به ویژه تولیدکنندگان محصولات صادراتی است، ادامه داد: تداوم فعالیت استان در گرو توسعه صادرات غیرنفتی بوده و در جلسات تعامل همواره مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی و معدنی با همراهی سایر دستگاه های متولی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

امین زاده بر اصلاح برخی قوانین در جهت بهبود وضعیت تولید تأکید کرد و گفت: با پیگیری و پیشنهاد سازمان صمت در زمینه اصلاح بخشی از قوانین مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شاهد اصلاح شیوه نامه‌ها و ابلاغ به سراسر کشور بوده ایم.

وی حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان استانی را از دیگر اولویت های صمت در سال 1400 برشمرد و افزود: صادرات بدون دانش به جایی نمی‌رسد و با توجه به برنامه های مقام عالی وزارت و همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان باید بیشترین بهره را از فرصت سرمایه گذاری در منطقه ببریم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در شرایط امروز باید آموزش‌های لازم به شرکت های مدیریت صادرات ارائه شود تا با شناسایی بازارهای هدف به اهداف تبیین شده دست یافته و شرکت های دانش بنیان و توسعه صادرات استانی دانش محور شوند.